Basisschool De Kleine Prins 010-4202099ย inschrijven open

Clara Egginkstraat 4
3066JG Rotterdam
Zuid-Holland

Onze visie ontlenen wij aan het katholieke onderwijs. Levensbeschouwing is een gegeven waarmee ieder mens dagelijks te maken heeft; in het eigen doen en laten en in de contacten met andere mensen in hun omgeving.
Levensbeschouwing is zowel de basis als de richtingwijzer van het handelen en in die zin van groot belang, zowel voor de individuele mens als voor de inrichting van de samenleving.
Wij zijn een school waarin we ruimte scheppen om alle levensbeschouwelijke stromingen op te benaderen.
De waarden en normen worden aangereikt vanuit de christelijke traditie. Belangrijke waarden zijn: verwondering, respect, verbondenheid, gerechtigheid, zorg, vertrouwen en eindigheid van alle zaken.

De Kleine Prins is een stichting voor speciaal onderwijs en voorzieningen.
De Kleine Prins verzorgt Speciaal Onderwijs (SO) en Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) aan leerlingen met een lichamelijke en of verstandelijke beperking en aan leerlingen die langdurig ziek zijn in de leeftijd van 4 tot 20 jaar.

De volgende scholen vallen onder het bestuur van De Kleine Prins:
Mytylschool Ariane de Ranitz te Utrecht (SO en VSO) te Utrecht.
Mytylschool De Trappenberg te Huizen en Almere (SO en VSO).
Utrechtse Buitenschool De Schans te Utrecht (SO).
De stichting kent een raad van toezicht. De raad bestaat uit vijf leden en heeft de taak toezicht te houden op het beleid van het college van bestuur en de gang van zaken binnen de stichting.

Het college van bestuur vormt het bevoegd gezag van de scholen en wordt uitgevoerd door de heer J. Reitsma.

Het college van bestuur stelt diverse beleidsplannen vast zoals:
het schoolplan,
de samenwerking tussen school en revalidatiecentra,
het onderhoud van de voorzieningen,
de jaarrekening,
de begroting,
het bestuursformatieplan en andere beleidsmatige zaken.