Meridiaan OBS Daltononderwijs De 078-6179547ย inschrijven open

Kinkelenburg 19
3328AE Dordrecht
Zuid-Holland

Sinds 2003 zijn wij een officieel gecertificeerde Daltonschool. Op een Daltonschool leren kinderen door zelfstandig kennis en ervaring op te doen. Vrijheid is noodzakelijk om eigen keuzes te kunnen maken, eigen wegen te vinden. Maar vrijheid betekent niet dat alles zomaar kan en mag.Vrijheid betekent in het Daltononderwijs: kunnen omgaan met verantwoordelijkheid.

Op de Meridiaan werken leerkrachten die voor honderd procent achter het Daltononderwijs staan. Zij zijn allemaal gecertificeerd Dalton-leerkracht. De Meridiaan staat open voor alle leerlingen. Onze kinderen komen uit verschillende sociale en culturele achtergronden.

In onze school is Peuterspeelzaal Pluto gevestigd. De gedachte hierachter is dat het kind kan wennen aan het naar school gaan en daarmee ook aan de schoolomgeving.

Sinds bijna dertig jaar bestaat de mogelijkheid om in de middag over te blijven bij de Meridiaan. In 2000 zijn we gestart met een voorschoolse inloop vanaf 7:30 uur en naschoolse activiteitenbegeleiding tot 17:30 uur.