Juliana Chr Basisschool 078-6160013 inschrijven open

Goudenregenstraat 65
3319TB Dordrecht
Zuid-Holland

Er heerst een sfeer van gemoedelijkheid en saamhorigheid op de Julianaschool, mede doordat de school een niet al te grote school is. Door die kleinschaligheid voelen de kinderen zich gekend door leerkrachten en andere kinderen.

We proberen de kinderen een veilige en vertrouwde omgeving te bieden waarin persoonlijke ontwikkeling voorop staat. Elke leerling is uniek en we proberen er zorg voor te dragen dat ieder zich naar zijn of haar kunnen kan ontwikkelen. Door observeren, toetsen en registreren van vorderingen van elke leerling houden we nauwkeurig de ontwikkeling door de jaren heen in de gaten en springen we in waar dat nodig is. In de omgang met elkaar hechten we veel waarde aan respect, eerlijkheid, samenwerken /- spelen. Ook kinderen moeten leren dat ze verantwoordelijk voor elkaar zijn en dat ze elkaar moeten accepteren en respecteren zoals ze zijn.

Hoe ziet dat er in de praktijk dan uit? Enkele activiteiten op een rij:

• adaptief onderwijs; ao. zelfstandig werken en verlengde instructie binnen het klassikale onderwijs
• klassendoorbroken activiteiten zoals bijv. weekopening, tutor-lezen en creaochtenden
• naast de vakken rekenen, taal en de zaakvakken die gericht zijn op de cognitieve ontwikkeling is er extra aandacht voor culturele activiteiten
• we geven veel aandacht aan de sociale ontwikkeling

Nieuwsgierig geworden? Lees verder op onze website of maak een afspraak voor een gesprek!