Basisschool Prinses Ireneschool (Christelijke) 0113-270493ย inschrijven open

Kamperfoeliestraat 63
4461NK Goes
Zeeland

De 16 Christelijke basisscholen van Zuid-Beveland vonden elkaar in het Samenwerkingsverband 'Van Sloe tot Kreekrak'. Deze samenwerking groeide uit tot de nieuwe Vereniging: 'Alpha Scholengroep'. Op 1 januari 2006 was deze fusie een feit en op 10 januari 2006 werd de nieuwe naam van de Vereniging onthuld.

Alpha: de eerste letter van het Griekse alfabet. Het begin! Het begin van een nieuwe periode voor een kind. Het kind dat op een Alphaschool een veilige omgeving vindt. Een school waar het uitgedaagd wordt om te leren, te ontdekken, zich te ontwikkelen. Een plek waar het uniek kan en mag zijn.

De naam 'Alpha' kennen we ook uit de Bijbel, waarin gesproken wordt over de 'Alpha en de Omega', God als het begin en het einde. Met de naam 'Alpha' verwijzen we ook naar de christelijke identiteit van de nieuwe Vereniging en de 16 scholen. Alle scholen kenmerken zich als open, christelijke basisscholen.

De Vereniging ontwikkelt op dit moment een Strategisch Beleid, waarin de doelstellingen voor de komende jaren geformuleerd zijn. Ambitieuze doelstellingen over onderwijs, identiteit, personeelsbeleid, etc. Via deze website zult u binnenkort meer over dit Strategisch beleid kunnen lezen.