KBS De Zeven Gaven 030-2936476 inschrijven open

Trumanlaan 60/B
3527BR Utrecht
Utrecht

Katholieke Scholenstichting Utrecht De Zeven Gaven in hoofdpunten:
1. Aandacht voor ieder kind: De Zeven Gavenschool heeft kleine groepen. In de onderbouw zijn er bovendien 2 dagen per week 2 leerkrachten tegelijk in de klas. Op deze manier garanderen we dat ieder kind de aandacht krijgt, die het nodig heeft.

2. Aandacht voor de ouders: Wij vinden het belangrijk om goed contact te houden met de ouders van onze kinderen. Daarom krijgt u van ons veel informatie over de school en over uw kind: nieuws over activiteiten in de school; rapportages over het gedrag, de werkhouding en leervorderingen van uw kind; iedere dag spelinloop in de groepen 1 en 2.

Daarnaast organiseren we veel bijeenkomsten voor ouders: de assistenten verzorgen de programma's Rugzak en Overstap. Hiermee kunt u uw kind thuis helpen met het leren voor school. Informatieve bijeenkomsten over allerlei opvoedingsonderwerpen, bijvoorbeeld over gezonde voeding, televisie kijken, straffen en belonen, de bibliotheek. Cursussen "Opvoeden Zó!" van de GG&GD. En u kunt als ouder ook meepraten over de school in de ouderraad.

3. Goede sfeer in de school: Om goed te kunnen leren, moet ieder kind zich veilig kunnen voelen. Daarom besteden we veel tijd aan de regels in de school: orde en rust is belangrijk. De (oudere) kinderen mogen hier ook zelf in meebeslissen middels een klassencontract. Daarnaast leren alle kinderen, van klein tot groot, hoe ze ruzies kunnen uitpraten.

4. Goed leren lezen en rekenen: Uit onderzoek blijkt dat een goede beheersing van de taal heel belangrijk is voor het succes van kinderen in de toekomst. Daarom besteden we meer uren dan gemiddeld aan taalonderwijs. De laatste jaren worden daardoor de eindresultaten voor taal en rekenen bij de Cito-eindtoets steeds beter.

5. De school biedt hulp: De belangrijkste taak van de school is lesgeven. Maar soms gaat dat niet zo goed. Wij vinden het belangrijk dat er dan zo gauw mogelijk hulp komt, en helpen de ouders bij het contact leggen met: maatschappelijk werk (bij problemen thuis), logopedie (voor kinderen die moeilijk praten), césartherapie (voor kinderen die niet goed bewegen).

6. De school leert zelf ook: Onze leerkrachten krijgen continu begeleiding om het onderwijs te vernieuwen en te verbeteren.

7. Respect voor ieder geloof: De Zeven Gavenschool is een katholieke basisschool. Wij leren de kinderen het belang van respectvol omgaan met de wereld en de mensen om je heen, ook al hebben die mensen een ander geloo