KSU-Katholieke Scholenstichting Utrecht 030-2642080 inschrijven open

Kaap Hoorndreef 46/A
3563AV Utrecht
Utrecht

De Katholieke Scholenstichting Utrecht (KSU) is een professionele organisatie voor primair onderwijs. Ruim 675 medewerkers verzorgen direct of indirect het onderwijs aan meer dan 6200 basisschoolkinderen.
De KSU bestuurt en beheert in de stad Utrecht 24 scholen (19 brinnummers) verdeeld over 32 locaties.
De katholieke identiteit, de kernwaarden en de kernkwaliteiten vormen samen de KSU.

De katholieke identiteit is de bron van waaruit dagelijks op school gewerkt wordt. Het is de kern van dat wat de KSU tot een katholieke organisatie maakt. De kaders daarvoor zijn verwoord in een Canon. Respect en begrip voor elkaar staat daarbij voorop. Kinderen hebben recht op een veilige en inspirerende omgeving. Een plek waar zij kunnen leren en hun talenten kunnen ontwikkelen: een schoolklimaat waarin kinderen van diverse nationaliteiten, met verschillende achtergronden en levensbeschouwingen zich geborgen weten.