Mathil Kinderopvang 06-30274742 inschrijven open

Korte Kerkweg 2
7954GC Rouveen
Overijssel

Kinderopvang Mathil biedt de volgende diensten aan op het gebied van professionele kinderopvang:

• Gastouderopvang
• Kinderdagverblijf
• Buitenschoolse opvang

Gastouderopvang is kinderopvang in de huiselijke sfeer door gastouders die het leuk vinden om met kinderen om te gaan. Gastouders kunnen kinderen in een veilige en vertrouwde omgeving, begeleiden en stimuleren in hun ontwikkeling. Gastouderopvang is de meest flexibele vorm van kinderopvang.

Kinderdagverblijf is opvang voor kinderen van 0 - 4 jaar in groepsverband. Zij worden opgevangen door gediplomeerde pedagogisch medewerkers. In groepsverband leren en stimuleren kinderen spelenderwijs elkaar, ondersteund door de pedagogisch medewerker. Door middel van structuur en een vast dagritme bieden we de kinderen een veilige en vertrouwde omgeving.

Buitenschoolse opvang is opvang voor kinderen die naar de basisschool gaan. Het betreft voor- en naschoolse opvang. Buitenschoolse opvang richt zich op de ontspanning van het kind.

Kinderopvang Mathil voldoet aan de kwaliteitseisen van de Wet Kinderopvang en is geregistreerd bij de Gemeente Staphorst. In opdracht van de gemeente zal de GGD toezicht houden bij Kinderopvang Mathil. De GGD doet dit door middel van een inspectie onderzoek. Wanneer u het inspectierapport wilt inzien, kunt u zich in contact stellen met Kinderopvang Mathil.

Kinderopvang Mathil stelt zich als doel kwalitatief goede opvangsmogelijkheden te bieden en ondersteunt daarbij de christelijke identiteit.

Wanneer ouders werken en tevens kinderen hebben is het belangrijk dat de opvang fijn en goed is geregeld. Dit ondervond ook Janita de Haan-Stegeman, oprichtster van Kinderopvang Mathil. Zelf werkte ze jarenlang in de zorg en moest dan ook steeds een plekje voor haar kinderen weten te vinden. Omdat ze ook in haar nabijheid zag dat hier steeds meer jonge ouders mee werden geconfronteerd, begon ze in april 2008 met een gastouderbureau welke zich hoofdzakelijk richt op de regio Zwolle-Meppel en omstreken. Omdat in Rouveen het aanbod van gastouders gering was en daartegenover de vraag naar kinderopvang groot was, werd op 17 augustus 2009 een Kinderdagverblijf met Buitenschoolse opvang geopend in Rouveen. In Nieuwleusen deed zich hetzelfde voor. Daarom werden daar in mei 2010 de deuren geopend van het 2e Kinderdagverblijf met Buitenschoolse opvang.

De naam Mathil komt voort uit de eerste letters van Malon, Thessa en Ilse. Dit zijn de 3 dochters van Janita en haar man.