Christelijk Nationale School voor Primair Onderwijs 0522-461632 inschrijven open

Staphorster Kerkweg 38
7951JS Staphorst
Overijssel

In 1968 is in Staphorst de Vereniging voor Christelijk Nationaal Schoolonderwijs opgericht. De bedoeling was om te komen tot een algemene Christelijke school met een brede toelating.
In 1970 is de Christelijk Nationale school geopend. De school werd in de volksmond al gauw de CNS genoemd.

De school had eerst enige tijd in het gebouw van de Gereformeerde Kerk een plek gevonden. In 1972 kon er al een vierklassige school worden betrokken aan de Meestersweg. In de loop van de jaren groeide de school en werd het gebouw steeds uitgebreid.

Eind jaren negentig van de vorige eeuw werden plannen gemaakt voor een nieuw te bouwen school waarin de CNS en de openbare school de Berkenhorst een plaats zouden krijgen.
Op 14 november 2000 openden de beide scholen hun deuren in de Combi-school in Staphorst-zuid.

De CNS heeft zich ontwikkeld tot een school waarin de zorg voor kinderen en het i.c.t. onderwijs een belangrijke plaats hebben. Er werd en wordt geïnvesteerd in scholing en ontwikkeling van leerkrachten op het gebied van de zorg en de extra- aandacht voor kinderen met belemmeringen. Voor het onderwijs in de informatie en communicatie technologie (i.c.t.) is ook veel aandacht. Er is een ruim opgezet computerlokaal met 20 werkstations, elke groepsruimte heeft de beschikking over twee computers en ook op de gangen zijn werkplekken. De school heeft een netwerk met 73 computers. In 12 lokalen is een digibord aanwezig.
Daarnaast wordt er gewerkt met moderne leermethoden die voldoen aan de kerndoelen welke door de overheid zijn opgesteld.

Voor de tussenschoolse opvang is er een overeenkomst afgesloten met de Stichting Lunchplein.

Hoe er op de CNS gewerkt wordt, is te lezen op deze website en in onze schoolgids.
Natuurlijk kunnen (toekomstige) ouders, studenten, leerkrachten en andere belangstellenden contact opnemen met de school voor informatie of vragen.