Vastert Openbare Basisschool Het 053-4783818 inschrijven open

Vastertlanden 167
7542LR Enschede
Overijssel

De basisschool vormt de start van een lange schoolloopbaan. Ons eerste streven is het kind een veilige plek te bieden. Een plaats waar het anderen kan ontmoeten en zich in rust en vrijheid kan ontplooien. Daarnaast streven we ernaar dat het kind die kennis, inzichten en vaardigheden verwerft die het nodig heeft voor een goed vervolg na de basisschool.

Het Vastert wil kinderen leren op te groeien door verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen gedrag en hun talenten te ontwikkelen.

Onze onderwijsinhoudelijke organisatie en zorgstructuur zijn zodanig van opzet, dat continuïteit in ontwikkeling zoveel mogelijk wordt gewaarborgd.
We proberen, waar mogelijk in nauwe samenwerking met ouders, een bijdrage te leveren aan het optimaal kunnen functioneren van elk kind op zijn of haar eigen niveau. Daarbij houden we rekening met de verschillen in ontwikkeling, begaafdheid, belangstelling en motivatie. Tevens proberen we om te gaan met de verschillen in achtergrond en thuissituatie waarin onze leerlingen opgroeien.

In onze school is er speciale aandacht voor kinderen met leerproblemen. En natuurlijk is er aandacht voor kinderen die meer aankunnen dan het gemiddelde kind.

Verder geven wij hoge prioriteit aan zelfstandig werken. Alleen op deze wijze kan elk kind tot zn recht komen.