Consent 053-4884444ย inschrijven open

7513AB Enschede
Overijssel
Navigeer naar

Consent is de openbare stichting, die alle Enschedese basisscholen voor openbaar en speciaal voortgezet onderwijs bestuurt.
Consent zorgt er voor, dat de aanwezigheid en zelfstandigheid van de scholen in de verschillende wijken wordt gegarandeerd en levert professionele ondersteuning aan de individuele scholen. De openbare scholen kunnen dus gebruik maken van de kennis en ervaring, die in de grootste onderwijsorganisatie van Enschede beschikbaar is.

Wat is openbaar onderwijs volgens Consent?
Consent wil de openbaar onderwijs gedachte actief uitdragen en daar ook invulling aan geven.
Consent wil veelzijdig onderwijs dichtbij, in de wijk, bij u en uw kind brengen.
Dat doen we door toegankelijk te zijn voor alle kinderen, ongeacht godsdienst, levensovertuiging, politieke voorkeur, ras, geslacht of ander kenmerken.
Daarnaast geeft het openbaar onderwijs aan ieder de ruimte om over zaken anders te denken, zonder te veroordelen. Een mening valt immers pas te respecteren als ernaar geluisterd wordt! Kinderen en hun ouders moeten zich daar voor open stellen en de ander in zijn waarde laten. Zo beschouwd sluit elke openbare school van Consent naadloos aan bij onze veelvormige samenleving.
Openbaar betekent ook, dat de ouders actief bij het schoolgebeuren worden betrokken. Mede door de actieve hulp van ouders in de school kunnen veel onderwijsactiviteiten uitgevoerd worden. Daarnaast vormt de medezeggenschap van de ouders in de school een belangrijke basis voor de besluitvorming.