Nijenoord Openbare Basisschool De 0317-425301ย inschrijven open

Hooilandplein 47
6708RT Wageningen
Gelderland

De Nijenoord is een openbare basisschool waar eigentijds onderwijs wordt verzorgd. De school is in 1990 van start gegaan en inmiddels uitgegroeid tot een school met meer dan 400 leerlingen.
De school is gehuisvest op drie locaties in de nieuwbouwwijk Noord-West. De locaties liggen op loopafstand van elkaar.

Het team van de Nijenoord staat voor goed onderwijs. Goed onderwijs in taal en rekenen. Daarnaast staat samenwerken, aandacht voor ontdekkend leren en de onderzoekende houding van het kind centraal. We werken daarom met projecten volgens de systematiek van IPC. De nadruk binnen de projecten ligt bij "wat gaan we vandaag leren?" .

Op De Nijenoord neemt samenwerken dooralgemeen02 kinderen een centrale plaats in.
Het streven is de kinderen te begeleiden naar zelfstandige, weerbare, verantwoordelijke en sociaalvaardige kinderen. Het zelfstandig werken zorgt ervoor dat kinderen op het eigen niveau worden uitgedaagd. We gaan op De Nijenoord met elkaar om op basis van gelijkwaardigheid, waarbij godsdienst, levensbeschouwing en/of land van herkomst geen rol spelen.