Basisschool Openbaar Jan Ligthart 033-2862067ย inschrijven open

Frans Halslaan 4
3931LJ Woudenberg
Utrecht

De fusieschool Jan Ligthartschool/De Prangelaar valt onder de Stichting Eemvallei Educatief.
De stichting beheert 13 scholen met 18 vestigingen in Baarn, Barneveld, Bunschoten, Nijkerk, Scherpenzeel, Soest, Soesterberg, Voorthuizen en Woudenberg. De scholen worden dagelijks bezocht door ruim 2300 leerlingen. Bij de stichting werken ruim 230 medewerkers.
De nieuwe fusieschool heeft ongeveer 270 leerlingen verdeeld over 10 groepen. De groepen 1 t/m 5 zijn gehuisvest op de locatie Jan Ligthartschool en de groepen 6 t/m 8 krijgen onderwijs op locatie Prangelaar.

Op beide locaties heeft de school de beschikking over extra ruimtes, zodat onderwijs gegeven kan worden in kleinere groepen of aan werkgroepen. In de school gaan wij uit van de individuele mogelijkheden van het kind. Aan de school is eveneens verbonden een Plusklas en leerlingen worden in de gelegenheid gesteld Spaanse les te volgen. In het onderwijsprogramma wordt ook aandacht besteed aan handvaardigheid, drama en muziek.

Voor de kleuters is een mooi speellokaal aanwezig en kunnen de kinderen spelen op het kleuterschoolplein.