Kinderopvang de Wolkenwagen 0343-533185ย inschrijven open

3971LJ Driebergen-Rijsenburg
Utrecht

De Wolkenwagen

Peuteropvang De Wolkenwagen in Driebergen is een kleinschalige kinderopvangorganisatie, verscholen op het oude landgoed Kraaybeek, centraal gelegen in Driebergen. De omliggende natuur omgeving biedt alle gelegenheid om te spelen en te ontdekken.Het voordeel van zo'n kleine organisatie als de Wolkenwagen is dat alle leidsters alle kindjes kennen en omgekeerd ook, de peuters zijn al gauw vertrouwd met elkaar en met de pedagogisch medewerksters.
Binnen is de sfeer warm en huiselijk. De groepen zijn klein, kinderen spelen in twee ruimten van maximaal 6 of 7 peuters.De leeftijd varieert van 2 tot 4 jaar. De Wolkenwagen heeft een team van veelal HBO-geschoolde en ervaren pedagogisch medewerksters. Zij werken vanuit de antroposofische ontwikkelingspsychologie. Een belangrijk uitgangspunt daarvan is dat elk kind de ruimte krijgt zich op zijn eigen wijze en in eigen tempo te ontwikkelen. Zij bieden een fantasierijke begeleiding: zingen veel met de peuters, doen samen kringspelletjes, tekenen, schilderen, bakken broodjes, vertellen verhaaltjes middels poppenspel en wandelen op Landgoed Kraaybeek.
Op de Wolkenwagen krijgen de peuters eten en drinken uitsluitend afkomstig van de biologische en biologisch dynamische landbouw.De pedagogisch medewerksters zien erop toe dat er geen chemische kleur -smaak en zoetstoffen aan het voedsel is toegevoegd. De Wolkenwagen biedt flexibele opvang: u kunt een(aantal)ochtenden afnemen of kiezen voor langere dagen. De openingstijden sluiten aan bij de meeste basisscholen: op maandag, dinsdag en donderdag is de Wolkenwagen open tot 15.30 uur. Op woensdag en vrijdag tot 12.30 uur.
Om de sfeer en de omringende natuur van het landgoed te ervaren bent u van harte welkom (samen met uw peuter) op een kijkochtend, elke tweede maandag van de maand.