Border Openbare Basisschool De 033-4565307ย inschrijven open

Watersteeg 87
3824EL Amersfoort
Utrecht

De Border is een School in de Wereld. Dit betekent dat kinderen en ouders kennis nemen van de verschillen tussen mensen. Het helpt tolerantie te bevorderen en discriminatie te bestrijden.

Ons onderwijs is een mix van klassikaal onderwijs, zelfstandig werken en onderwijs op maat. Duidelijke regels en afspraken zorgen voor een prettige en veilige sfeer.

De Border is er op gericht de zelfstandigheid van kinderen te vergroten. Door middel van goed en gedegen lesgeven willen wij de kinderen kennis en vaardigheden bijbrengen die hen voorbereiden op succes in het voortgezet onderwijs en goed functioneren in onze samenleving. Gelijkwaardigheid is bij ons een kernbegrip. Wij leren kinderen elkaars mooie en sterke kanten te ontdekken, waarderen en respecteren.

Als School in de Wereld doen we ook elk jaar een beroep op ouders om in de klas van hun kind(eren) te vertellen over hun hobbys, passies, cultuur. Op deze manier profiteren de kinderen van de verscheidenheid in onze school en binnen de samenleving.