Huis-Werk-Huis 035-6212727 inschrijven open

Godelindeweg 15
1217HP Hilversum
Noord-Holland

Het Huis-werk-Huis biedt alle leerlingen vanaf groep 8 tot en met het schoolexamen professionele ondersteuning en begeleiding bij het leren-leren, plannen en huiswerk maken.

Belangrijke voorwaarde is dat de leerlingen niet met tegenzin naar het Huis-werk-Huis komen. We doen er alles aan om hen in een huiselijke omgeving op te vangen en met deskundige begeleiding bij te staan

Veel scholieren worstelen met het maken van hun huiswerk. Dit vertaalt zich meestal direct in de schoolresultaten. Vervelend voor henzelf, maar ook ouders maken zich soms terecht zorgen. Ze voelen vaak de noodzaak om het huiswerk van hun kinderen te controleren. Dit beïnvloedt niet zelden de sfeer in huis. Door de nieuwe onderwijsmethodes is het bovendien voor ouders niet altijd mogelijk om te helpen bij het huiswerk, ook al zijn ze nog zo hoog opgeleid.

In het Huis-werk-Huis kunnen scholieren in een fraaie, huiselijke omgeving hun huiswerk maken. Deskundige docenten en studie-begeleiders zijn aanwezig om vragen te beantwoorden, bijlessen te geven en steun te bieden bij het leren-leren. Wanneer het schoolwerk in het Huis-werk-Huis eenmaal is gedaan, zijn scholieren ook écht vrij. Dat geeft hen, maar ook de ouders, rust. Zo ontstaat er thuis meer tijd en ruimte voor quality time.

Wij begeleiden scholieren:
- van de basisschool (groep 8)
- vmbo-t
- havo