Universum Openbare SBO School 020-6361539 inschrijven open

Th. Weeversweg 4
1025AW Amsterdam
Noord-Holland

Universum is een openbare school voor speciaal basisonderwijs, kortweg SBO. Ons adres is Th.Weeversweg 4 in Amsterdam-Noord. De school heeft een mooie nieuwe vleugel en de buitenkant van het gebouw wordt de komende jaren aangepakt. Rondom de school is een zoneparc aangelegd: de speelpleinen zijn opgedeeld in gekleurde zones: gele, blauwe en rode. In de gele zone kun je chillen, in de rode sporten en in de blauwe zones mag je samen spelletjes doen.

Kinderen kunnen op onze school worden aangemeld als ze een Amsterdamse PCL-beschikking hebben.

De jongste kinderen zitten in de JRK (Jonge Risico Kinderen)-afdeling en hun groep heet Grote Beer, er zitten maximaal 12 kinderen in deze groep. De kinderen die met het aanvankelijk leren bezig zijn zitten in unit 2 in de groepen Zon, Maan, Ster en Komeet. De middenbouwkinderen zitten in unit 3 in de groepen Pluto, Saturnus, Neptunus en Uranus. De mogelijke schoolverlaters zitten in unit 4 in de nieuwe vleugel. Hun groepen heten Aarde, Venus en Jupiter. In deze groepen zitten maximaal 15 kinderen.
In onze visie is Universum een plek waar:

kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, waar zij graag zijn en waar zij zich op hun eigen manier zo goed mogelijk ontwikkelen,
we extra aandacht besteden aan omgaan met anderen en opkomen voor jezelf,
leerkrachten eraan werken dat leerlingen zelfvertrouwen en zelfstandigheid ontwikkelen,
leerkrachten in staat zijn om talenten van kinderen te herkennen en te helpen ontwikkelen,
leerkrachten samen het onderwijs vormgeven, leren van elkaar en waar iedere leerkracht zijn of haar eigen specifieke inbreng heeft,
ieder teamlid een actieve inbreng in het team heeft en verantwoordelijk is voor de school. Waar men elkaar mag aanspreken,
de directie de teamleden zo goed mogelijk ondersteunt en het zelfvertrouwen bevordert en een professionele cultuur creëert waarin men elkaar uitdaagt tot verbetering van het onderwijs,
ouders tevreden zijn en vertrouwen in de school hebben; waar ze altijd met vragen of kritiek terecht kunnen
basisscholen terecht kunnen met vragen over hun zorgleerlingen.