Metis Montessori Lyceum (AVO) 020-5989804 inschrijven open

Tweede Oosterparkstraat 33
1091HV Amsterdam
Noord-Holland

Het Metis Montessori Lyceum (MML/Metis) is een ambitieuze school in Amsterdam Oost en onderdeel van de Montessori Scholengemeenschap Amsterdam. De school heeft ruim 800 leerlingen en zal doorgroeien naar ca. 950 leerlingen. Bij ons haal je het beste uit jezelf – op jouw niveau, met jouw interesses en talenten. Naast de gewone vakken zijn er veel vakoverstijgende projecten en clubactiviteiten. Je ontwikkelt hierdoor je eigen kijk op de wereld. In een notendop zou je kunnen zeggen dat we internationaal georiënteerd zijn, voor en door wereldburgers, in de 21e eeuw, midden in de stad, midden in de wereld. Anders gezegd: wij zijn er zodat jij het beste uit jezelf kunt halen. Ben je een leerling met pioniersgeest, dan zit je bij ons op je plek: er vat altijd meer te leren en te ontdekken. Wereldburgerschap, jezelf overtreffen, binnen- en buitenschools: je vind deze onderdelen terug in elk leerjaar en op elk niveau, van gymnasium t/m mavo.

Montessori-onderwijs van de 21e eeuw
Een montessori-basisschool is een pré, maar je hoeft niet van een Montessori-basisschool te komen om het op onze school goed te kunnen doen. Zelfstandig leren is een essentieel onderdeel van onze aanpak, en daar begeleiden we je goed bij. Daarnaast leer je bij ons hoe je het best kunt leren en besteden we veel aandacht aan van elkaar leren en leren samenwerken. Internet en andere digitale netwerken zijn daarbij cruciaal in deze eeuw. We leiden je daarom op voor een diploma, maar ook voor deze wereld. ICT wordt ingezet waar dat nodig en zinvol is, en jij leert je eigen weg daarin te vinden.

Overtref jezelf
Overtref jezelf is het motto van de school. Waarom? Omdat iedereen ergens goed in is, en uit kan stijgen boven zichzelf. We stimuleren leerlingen dan ook om extra uitdaging te zoeken en om door te stromen (van mavo naar havo of havo naar vwo). In je zoektocht naar zelfstandigheid en het ontdekken van je talenten krijg je natuurlijk alle ondersteuning die je nodig hebt. Bij ons kun je ook terecht voor Technasium en gymnasium.

UNESCO
Metis is lid van de UNESCO-scholen. Wij maken daarmee deel uit van een wereldwijd netwerk van ruim 8.000 scholen. Al deze scholen verwerken de themas van UNESCO in hun onderwijs: vrede en mensenrechten, intercultureel leren, burgerschap en duurzaamheid. Deze doelen komen vooral aan de orde in de Wereldburgerschap-lessen, maar vind je ook terug in buitenschoolse activiteiten zoals deelname aan de Internationale Milieu Olympiade (INESPO).