Basisschool Antares 013-4672611 inschrijven open

Sabelhof 12
5044JR Tilburg

Maximaal resultaat behalen door het maximale van onszelf te geven

Wij begeleiden kinderen om hun talenten en mogelijkheden individueel en sociaal maximaal te ontplooien. Zo laten we kinderen stralen. Daarbij richten we ons op het verwerven van kennis, inzicht en vaardigheden, maar ook op gedrag en maatschappelijke normen en waarden. Onze invloed is groter dan het lijkt. Wij zetten kinderen aan tot maximaal presteren door zoveel mogelijk rekening te houden met verschillen en door onszelf te blijven ontwikkelen. Wij leren kinderen zelfstandig te werken, maar ook om samen te werken. Je kunt niet alles alleen, samen bereik je meer. Zelfstandig werken en sociale vaardigheden zijn dan ook onze speerpunten. Daar besteden we elke dag veel aandacht aan en dat is terug te zien als je door de school loopt. Zo ziet u de petten van de Kanjertraining hangen en staan er ook overal kastjes voor het zelfstandig werken in de klassen.

We zien kinderen stralen als ze de uitdagende wereld om hen heen ontdekken. Dat begint al in de Voor- en vroegschoolse fase als ze merken hoeveel zelfvertrouwen ze krijgen door vergroting van hun taalvaardigheid. We zien kinderen ook stralen als ze werken met computer en digibord of wanneer ze zich verdiepen in techniek en cultuur. Zelfstandig werken en Coöperatief leren vormen de rode draad in de belangrijkste vakken, zoals begrijpend lezen, het woordenschatonderwijs en het voortgezet technisch lezen. Voor bovengemiddeld begaafde kinderen biedt Antares een effectieve aanpak die hen een plezierige en uitdagende schooltijd biedt.