Stichting Nuwelijn 0161-232154 inschrijven open

5120AD Rijen

Stichting Nuwelijn is een bestuur waartoe zes basisscholen behoren. De scholen zijn gelegen in de gemeente Gilze en Rijen, met in de kernen Gilze, Hulten en Molenschot elk één school, en in de kern Rijen drie scholen. De rechtspersoon van Stichting Nuwelijn is een stichtingsvorm. De stichting is opgericht op 1 augustus 2000 en is ontstaan uit een fusie van Stichting Katholiek Onderwijs Gilze (SKOG) en Stichting Katholiek Onderwijs Rijen (SKOR).

Met de komst van de wet Goed onderwijs, goed bestuur per 1 augustus 2010 is het voormalige bestuur een traject gestart om de scheiding tussen besturen en toezicht houden te realiseren. Dit heeft ertoe geleid dat m.i.v. 1 januari 2011 gewerkt wordt volgens het bestuursmodel Raad van Toezicht – College van Bestuur.

Stichting Nuwelijn verzorgt primair onderwijs aan 4- tot 12-jarigen in de Gemeente Gilze en Rijen vanuit een katholieke grondslag. De missie van de stichting luidt:

Een organisatie die een onderwijsaanbod van hoge kwaliteit verzorgt om talenten optimaal te ontwikkelen in een veilige, uitdagende en inspirerende omgeving.
Nader uitgewerkt leidt deze missie tot de volgende doelstellingen:

Een onderwijsaanbod van hoge kwaliteit
De scholen dragen zorg voor een gevarieerd onderwijsaanbod van hoge kwaliteit. Voor elk kind wordt het hoogst bereikbare ontwikkelperspectief gerealiseerd. Het uitstroomniveau van onze kinderen is van excellente kwaliteit.

Optimale talentontwikkeling
Centraal staat het (h)erkennen, honoreren en ontwikkelen van talenten van kinderen om hen zo optimaal mogelijk voor te bereiden op het voortgezet onderwijs en op hun rol in de maatschappij.

Veilige, uitdagende en inspirerende omgeving
De kinderen voelen zich veilig en gewaardeerd; ze hebben vertrouwen in zichzelf. De kin-deren tonen acceptatie en respect voor de ander vanuit het idee: Iedereen hoort erbij. Dit nodigt kinderen uit om zich open te stellen voor de leefomgeving, waardoor leerprocessen positief beïnvloed worden.

Naast deze missie en visie heeft Stichting Nuwelijn ook haar kernwaarden en -kwaliteiten geformuleerd.

Kernwaarden:
• Katholieke identiteit en mensbeeld