Basisschool De Lage Weide 0162-683466 inschrijven open

Julianastraat 1
4921KM Made

bs "de lage weide" zet in op respect en verantwoordelijkheid. De school heeft een activerend, pedagogisch klimaat van uitdaging, ondersteuning en vertrouwen. Dit is terug te zien in de interactie tussen leerkracht en leerling, in de manier van instructie en in de aansturing van de onderwijsleersituatie in de klas.
De school werkt met het jaarklassensysteem, waarbij er van elk jaar minimaal twee parallelgroepen bestaan. De wijze van lesgeven is, waar het instructie betreft, veelal klassikaal. Maar we gebruiken ook coöperatieve werkvormen. De leerstof bieden we aan volgens zogenaamde doorlopende leerlijnen, maar die beschouwen we meer als doel dan als middel. Het kind staat altijd centraal. Bs. "de lage weide" wil een basis leggen voor een harmonische groei en vorming van het kind. Alle aspecten van de mens en het mens-zijn moeten optimaal worden ontwikkeld, in eenheid met de ander en de omgeving.