Terebint De 0487-501909 inschrijven open

Stationsstraat 7
6659BX Wamel
Gelderland

De Terebint is een protestants-christelijke basisschool en wordt bezocht door ongeveer 60 leerlingen. Het overgrote deel van de leerlingen komt uit het dorp Wamel, een klein deel van de leerlingen komt uit andere dorpen in de gemeente West Maas & Waal.

De Terebint is een kleine school, waar kinderen aandacht, zorg en goed onderwijs krijgen van deskundige, enthousiaste leerkrachten, die zich samen verantwoordelijk voelen voor alle kinderen van de school.

De school kenmerkt zich door een open, creatieve, laagdrempelige en gezellige sfeer, waarin iedereen op school – kind, leerkracht, medewerker en ouder - zich geborgen en veilig weet. Zodra u de school binnenkomt merkt u: hier voelt een kind zich thuis.

Onze kinderen leren op verschillende manieren. Wij hanteren daarom verschillende onderwijsvormen om aan deze verschillen tegemoet te komen. Zo werken wij in de onderbouw volgens het onderwijspedagogisch concept van Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO).

Het uitgangspunt van OGO is: leren als constructief proces. Dat betekent dat het kind actief werkt om kennis op te bouwen, met hulp van de leerkracht en met hulp van leeftijdgenootjes. Desinteresse verdwijnt en betrokkenheid neemt toe!

Uiteraard besteden we goede aandacht aan het leren van de basisvakken (taal, lezen, rekenen en schrijven). Zo hebben wij aandacht voor goede instructie en werken we met moderne methodes.

We bereiden de kinderen voor op het democratisch burgerschap. Wij leren kinderen daarom verantwoordelijk te zijn voor elkaar, respectvol en tolerant te zijn naar anderen, vertrouwen te hebben, op te komen voor hun eigen mening en initiatieven te nemen. We bieden kinderen hiertoe cognitieve en algemene vaardigheden aan. Hieronder verstaan we naast lezen, taal, schrijven, rekenen en wereldoriëntatie, ook aandacht voor samenwerken, keuzes maken, kritisch zijn en verantwoordelijkheid nemen.

Tegelijkertijd ontwikkelen kinderen zich op een geheel eigen wijze en in hun eigen tempo. We willen daarbij zoveel mogelijk uitgaan van de eigen mogelijkheden en leerbehoeften van het kind. We stellen ons dan steeds de vraag: Wat kan de leerling al en hoe kunnen we hem/haar helpen om een stapje verder te komen? Daarbij is niet belangrijk wat je niet kunt, maar juist datgene wat je wél kunt leren. Kinderen voelen zich daardoor competent.

Sinds kort zijn we gestart met een traject VVTO(Vroegtijdig Vreemde Talen Onderwijs)-Engels.