Wheemschool Chr Basisonderwijs De 0342-471642 inschrijven open

Frans Halsstraat 111
3781EV Voorthuizen
Gelderland

De Wheemschool is een Christelijke basisschool voor kinderen van 4 t/m 12 jaar met als kernwaarden Toegewijd, Verbonden en Ontspannen. We onderhouden nauwe banden met de christelijke kinderopvang BijdeHandjes die ook voor- buiten-- en tussenschoolse opvang verzorgt. Doelstelling is samen met hen een Integraal Kind Centrum (IKC) te ontwikkelen. Wij hanteren het leerstofjaarklassensysteem met veel aandacht voor het individuele kind. Onze school staat open voor alle leerlingen die aangemeld worden door hun ouders/verzorgers (tenzij het schoolondersteunings-profiel verheldert, dat wij een kind de juiste ondersteuning c.q. het juiste onderwijs niet kunnen bieden). Het is ons doel om leerlingen cognitief en sociaal te ontwikkelen, zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs. De vakken lezen, taal en rekenen staan bij ons centraal. We willen de leerlingen (mede) opvoeden tot volwaardige en respectvolle burgers. Naast kennisoverdracht besteden we aandacht aan leren te leren (leerstrategieën) de culturele, creatieve en lichamelijke ontwikkeling van de leerlingen.