CBS Nederwoud 0318-482204 inschrijven open

Kruisbeekweg 45
6741NE Lunteren
Gelderland

Christelijke basisschool Nederwoud is één van de drie scholen met de Bijbel te Lunteren. In het dorp zijn in 2009 twee nieuwe scholen gebouwd t.w. De Bron en De Wegwijzer.

Na de tot standkoming van de deze scholen zijn er voor de vereniging en dus ook de scholen nieuwe logos ontworpen.

C.B.S. Nederwoud staat in het buitengebied op een kruispunt van wegen, die leiden naar Barneveld, Ederveen en Lunteren.

Ons gebouw stamt uit 1905, is door de jaren heen uitgebreid en gerenoveerd, zodat we beschikken over een onderwijslocatie die voldoet aan het hedendaagse eisen.

Wat ondanks alle vernieuwingen gekoesterd is, is enerzijds de kleinschaligheid van C.B.S. Nederwoud en anderzijds natuurlijk de zorg voor de aan ons toevertrouwde kinderen. Immers, de basisschool is een stukje van je leven. Voor de kinderen en voor u. Jarenlang is er dezelfde weg van huis naar school en terug. In de loop van de jaren vertrouwt u uw kind zo'n 8000 uur toe aan de zorg van de leerkrachten van de basisschool. Dat is een heel belangrijk deel van het kinderleven. Een basisschool kies je dan ook met zorg.

We nodigen u van harte uit voor een nader kennismakingsgesprek en natuurlijk laten u graag onze mooie school zien!

CBS Nederwoud, een klasse apart!

We proberen een school te zijn waar de kinderen zich prettig en veilig voelen, waar aandacht voor hen is, met name ook voor het zwakke kind. Een groot gedeelte van de opvoeding vindt op school plaats; immers kinderen bezoeken vanaf het moment dat zij vier jaar zijn een basisschool. Leerkrachten nemen een groot deel van de opvoeding over. We vinden het belangrijk dat kinderen op onze school een christelijke opvoeding krijgen. Vanuit de grondslag van de school willen we hieraan in de dagelijkse schoolpraktijk gestalte geven. Verder is ons onderwijs erop gericht dat leerlingen aangezet en uitgedaagd worden tot presteren. Dit krijgt vorm door het kind veiligheid te bieden, door respectvol met elkaar om te leren gaan. We bieden de leerstof op niveau aan, vanuit de belevingswereld van het kind. Door het aanleren van het zelfstandig werken creëren we de mogelijkheid tot het geven van meer aandacht aan het kind dat het nodig heeft of erom vraagt. Verder vinden we het leren vanuit eigen interesse en eigen kunnen belangrijk, daarnaast ook het leren samenwerken. We moeten leerlingen uitdagen hun talenten optimaal te ontwikkelen en op te voeden tot zelfstandigheid.