Meester van der Brugschool CBS 0514-591627 inschrijven open

Melchior Clantstrjitte 20
8551NL Woudsend
Friesland

De school is genoemd naar meester Van der Brug, die verbonden was aan de school van 01-01-1894 t/m 28-10-1932.
Hij was hoofd van de school. Bij de bouw van de vorige school (Op e Romte) is door het bestuur en de leden besloten om de school naar deze meester van der Brug te noemen. De eerste steen van dat gebouw is gelegd op 25-10-1952 en bij de opening op 28-02-1953 is de naam onthuld. De huidige locatie is geopend op 02-11-1978, met dezelfde naam.

Onze school is een Protestants Christelijke Basisschool. Voor ons betekent dit dat wij handelen vanuit waarden en normen die gebaseerd zijn op de bijbel, zoals: eerlijk delen, respect voor elkaar hebben, vergeving en verdraagzaamheid. Hierbij past ook dat wij die van de ander leren herkennen en respecteren.

Iedereen is uniek. Zoals wij hierboven al hebben aangegeven vinden wij het handelen vanuit christelijke waarden en normen belangrijk. Hierdoor vinden wij het vanzelfsprekend dat leerlingen en volwassenen (leerkrachten en ouders) op een sociale manier met elkaar omgaan.
Wij vinden dat onderlinge relaties gekenmerkt moeten worden door vertrouwen, openheid en respect voor elkaar en voor de leer- en leefomgeving.
Wij willen dat elke leerling ervaart dat hij/zij belangrijk is, er mag zijn, zich veilig en geborgen voelt om met plezier naar school te gaan. Dit is de basis om onze schooldoelen te bereiken.
Iedere leerling mag zich ontwikkelen tot een zelfstandig persoon, die verantwoordelijkheid leert te accepteren
voor zijn/haar gedrag, om zo tot zn recht te kunnen komen in sociale relaties en emotionele gevoelens. In een dergelijke situatie leert ieder kind zijn eigen kwaliteiten te ontdekken en zichzelf te zijn. Dit is een belangrijke voorwaarde om zelfvertrouwen op te bouwen. De sociale omgang is dus belangrijk.
Het betekent ook dat kinderen verschillende talenten hebben en die willen we graag tot positieve groei helpen ontwikkelen.