Stroomdal Christelijke Basisschool Het 050-4093170ย inschrijven open

Esdoornlaan 1
9471SH Zuidlaren
Drenthe

Christelijke basisschool Het Stroomdal is een gezellige basisschool in de wijk Westlaren. We vinden het belangrijk dat:

kinderen zich veilig voelen bij ons op school
kinderen bij ons op school veel leren
dat kinderen met plezier naar school gaan
er een goed contact is tussen ouders en school

Ons onderwijs
Iedereen is anders. We proberen daarom zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de individuele ontwikkeling van kinderen en we hebben bewust gekozen voor adaptief onderwijs. We bouwen aan een adaptieve school (BAS).

In de praktijk komt dat op het volgende neer
- er is veel aandacht voor zelfstandig werken
- we werken met instructiegroepen
- we werken met taken
- we besteden aandacht aan het plannen van het werk
- we besteden veel aandacht aan samenwerken
- kinderen leren elkaar te helpen

We werken steeds aan het handhaven en verbeteren van onze zorgstructuur en hebben zowel aandacht voor kinderen die moeite hebben met de lesstof als kinderen die wat meer aan kunnen.

Het Stroomdal ligt naast een gymnastieklokaal. De gymnastieklessen in de bovenbouw worden daar verzorgd door onze vakleerkracht. De kinderen in de onderbouw krijgen bewegingsonderwijs is ons geheel vernieuwde speellokaal.

Tussen de middag biedt de stichting Trias de mogelijkheid om over te blijven bij ons in het schoolgebouw. Voor voor- en naschoolse opvang kunt u terecht bij Skidkinderopvang, op loopafstand van ons schoolgebouw.