Groen van Prinstererschool 0591-612464 inschrijven open

Dr. H. Blinkstraat 5
7815VH Emmen
Drenthe

Onze school, de Groen van Prinsterer, is zoals we dat noemen een reguliere school voor basisonderwijs. Op onze school krijgen de kinderen les in leerstofjaargroepen. Dat betekent dat kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar in de groep zitten.
In eerste instantie wordt aan alle kinderen dezelfde basisleerstof aangeboden.
In elke groep zitten ook kinderen die extra zorg nodig hebben, omdat de basisleerstof te moeilijk of juist te eenvoudig is. Gelukkig spelen de nieuwste onderwijsmethodes, onze manier van instructie geven en het door ons gevoerde klassenmanagement, daar prima op in.
Op de Groen van Prinstererschool vinden we het vanzelfsprekend, dat er veel onderwijstijd wordt gepland voor de basisvakken rekenen, taal en lezen.
In onze visie vergroten we de kansen van onze kinderen door veel instructie- en verwerkingstijd voor deze
basisvakken aan te bieden. Waar nodig, breiden we de onderwijstijd voor een van deze vakken uit.
Onze school telt aan het begin van het schooljaar 2011-2012 ongeveer 250 leerlingen,
verdeeld over 12 groepen. Naast de groepsleerkrachten dragen de volgende medewerkers ook hun steentje bij aan het bouwwerk van onze school: intern begeleider, conciërge, directeur, schoolgebonden tutor voor groep 1 en 2, huismeester (vrijwilliger met een breed takenpakket), vrijwilliger die kinderen begeleidt, onderwijsassistenten, administratief medewerker.
Daarnaast zijn we erg blij met alle ouders die op tal van manieren samen met ons en de kinderen school willen zijn en maken.

CBS Groen van Prinsterer – Onze missie: Samen bouwen aan de basis voor later!