Zonheuvel Christelijke Basisschool De 0343-513290ย inschrijven open

Burgemeesterpark 29
3971CV Driebergen-Rijsenburg
Utrecht

Christelijke basisschool 'De Zonheuvel' staat aan het Burgemeesterpark 29 in Driebergen. De directeur is de heer Kees Sterrenburg.

De Zonheuvel is een middelgrote school. Er zijn ongeveer 245 leerlingen verdeeld over 10 groepen. Aan de school zijn 19 leerkrachten verbonden. De meeste groepen hebben twee leerkrachten. Meer personen voor een groep willen we zoveel mogelijk voorkomen. In een groep willen we rond de 30 leerlingen hebben. Zijn er meer aanmeldingen dan kijken we naar het kind, de groepssamenstelling en de leerkracht.

Vereniging "De Oorsprong".
"De Oorsprong" is op 01-01-2005 ontstaan uit een fusie van de christelijke schoolverenigingen uit Doorn, Driebergen en Wijk bij Duurstede. Het bestuur van de vereniging wordt gekozen uit en door de leden van de vereniging. Het bestuur is eindverantwoordelijk voor de scholen, maar heeft de dagelijkse leiding gemandateerd aan een managementteam. Dit team bestaat uit twee directeuren.

Onder de vereniging vallen 9 basisscholen:
in Doorn: Hoog Moersbergen, De Triangel, De Wijngaard.
in Driebergen: De Kring, De Uilenburcht, De Zonheuvel.
in Wijk bij Duurstede: De Regenboog, De Wegwijzer, De Klim-op met als nevenvestiging De Werkhof in Werkhoven.