Clusius College 0299-454545ย inschrijven open

1442AG Purmerend
Noord-Holland

Waarom Clusius College?
Met een vmbo advies van de basisschool kun je uitstekend terecht bij de vmbo-groenopleiding van het Clusius College in Purmerend. Op deze school is het onderwijs onderscheidend doordat er veel aandacht binnen de lessen wordt besteed aan natuur, duurzaamheid, voedsel en leefomgeving. Dat komt natuurlijk het meest terug in onze praktijkvakken, maar ook bij allerlei projecten waarbij de theorievakken worden betrokken.

Brede uitstroom
Naast de 'gewone'theorievakken krijg je lessen over planten, bloemen, dieren, voeding en groen. Maar er is ook aandacht voor techniek, economie en creatieve vakken. Dat maakt dat je met een diploma verder kunt leren bij alle mbo-opleidingen

Alle leerwegen
Omdat niemand op eenzelfde manier leert, kun je via verschillende leerwegen het vmbo-diploma behalen. (BL, KL of GL) Aan het eind van het tweede leerjaar wordt bepaald welke leerweg het beste bij je past. Bij het Clusius College worden de Basisberoepsgerichte, Kaderberoepsgerichte en Gemengde Leerweg aangeboden. Wist je trouwens dat je met een diploma Gemengde Leerweg hetzelfde toegangsrecht naar het mbo hebt als met een diploma van de Theoretische Leerweg?
Welke leerweg je ook volgt, bij ons haal je het beste in jezelf naar boven.