Praktijk Einstein 050-3139593 inschrijven open

Vismarkt 34/A
9711KT Groningen
Groningen

Einstein is de naam van de praktijk van Jaap Schulz, GZ-psycholoog en Kinder-& Jeugdpsycholoog NIP.

Sinds 1988 begeleidt hij jonge mensen op het gebied van leren en studeren.
Einstein richt zich op:
• basisschoolkinderen
• jongeren in het voortgezet onderwijs
• studenten in het vervolgonderwijs (MBO, HBO, Universiteit)
• (jonge) mensen die psychologische begeleiding willen in hun functioneren

Vanaf 2004 is Frederike Statema als Remedial Teacher verbonden aan Einstein. Zij doet didactisch onderzoek bij en geeft remedial teaching aan kinderen van de basisschool.

"Geef een hongerige een vis en hij blijft hongerig. Leer hem vissen en hij kan zichzelf voeden."

Deze oude Chinese spreuk drukt goed uit wat de visie achter Einstein is. Het leren zichzelf verder te ontwikkelen is het uitgangspunt. Binnen de begeleiding worden vaardigheden, strategieën en inzichten aangereikt waarmee men zelfstandig verder kan.
Daarbij wordt er van uitgegaan dat iedereen de specifieke kwaliteiten bezit om van zijn eigen leven een succes te maken.

Einstein helpt die (soms verborgen) talenten te ontdekken door middel van tests, gesprekken, oefeningen en opdrachten. Er worden geen kant en klare standaardoplossingen geboden. Elk mens is immers uniek. Kern van de psychologische begeleiding is het vergroten van de zelfkennis. Door een beter begrip en inzicht in de eigen informatieverwerkingsstijl en patronen van denken, voelen en handelen ontstaan er nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden. Oude patronen kunnen dan oplossen.